WhatsApp

Oferte speciale

Urmăriţi-ne pe Facebook

Produse noi

Conducerea unui camion pe timp de iarna - ce riscuri sunt

Conducerea unui camion pe timp de iarna - ce riscuri sunt

Desi in orice moment din an se impune anticiparea si prevenirea ca parte din responsabilitatea oricarui sofer, pe timp de iarna totul se amplifica. Frigul, zapada, poleiul, ingreuneaza condusul. Cei mai experimentati dintre soferii de camion spun ca anticiparea schimbarilor atmosferice inseamna a castiga timp si spatiu de reactie.

Pentru ca suntem in plin sezon de iarna, am revenit cu aceasta tematica pentru toti soferii de camion care doresc sa se pregateasca temeinic pentru ce inseamna sa plece la drum lung.

Cum pregatiti cabina

Conditiile din interiorul cabinei determina confortul soferului, astfel incat acesta se poate concentra fara probleme la conditiile de drum. Temperatura ideala pentru condus este de maximum 22 de grade. Ce trece de acest prag poate aduce mai multa oboseala, stare de somnolenta, deci concentrarea are de suferit. Timpul de reactie ar putea fi unul ingreunat.

Vor fi importante proviziile, imbracamintea adecvata de sezon, accesorii precum manusi si incaltamintea potrivita. Despre dotarea cabinei cu lucruri necesare inclusiv pentru confort sau in cazul in care trebuie sa interveniti asupra unor defectiuni am mai discutat si cu alte ocazii, pe blog.

Recomandari pentru vreme nefavorabila

Rafalele de vant sunt cele care pot rasturna si camioane. Este necesar sa va luati masuri de precautie, de a reduce viteza in primul rand. Este de preferat sa nu circulati cu remorci foarte lungi. Soferul trebuie sa tina ferm de volan, in cazul in care apar si pante, tuneluri, zone mai periculoase. O incetare brusca a fortei ce este exercitata de sofer duce la miscari bruste ale vehiculului.

Asfaltul umed este si el periculos. Asta inseamna risc de a pierde aderenta anvelopelor. Distanta de franare va fi prelungita, deci trebuie avut in vedere si acest aspect. In plus, cu vizibilitate redusa cand ploua sau ninge, ochii pot obosi mai repede, mai ales cand stergatoarele functioneaza continuu. Nu doar pauzele trebuie respectate corespunzator, dar trebuie marita si distanta de siguranta, viteza redusa, iar luminile de ceata pornite, chiar si cand ploua mai tare.

Este recomandat soferului sa apase frana mai usor pentru ca umiditatea in zonele de contact sa fie eliminate. Astfel, va fi eliminat si riscul de a pierde eficienta franei.

Daca sunt folosite dispozitive de alunecare atunci ar fi bine sa fie dezactivate automatismele sistemului de franare ce au legatura cu mijloacele auxiliare. Aici vorbim despre retarder, ce actioneaza pe axa de tractiune. Depinde si de ce anume conduceti, caci la modele moderne vorbim despre ABS si ESP ce deconecteaza automat retarderul.

Pe perioade de ploaie, zapada, gheata, e preferat sa apelati la frana de serviciu, cu atentie pentru ca aceasta functioneaza pe toate rotile.

Aparte de astfel de sfaturi, raman in vigoare toate masurile de siguranta pe care orice sofer le stie. In mod special acum ar trebui activate luminile, redusa viteza, marind in schimb distanta de siguranta. Sunt de evitat depasirile, iar o atentie deosebita este acordata liniilor longitudinale. Cand ceata este mai densa, se va activa si ventilatia autovehiculului.

Ca dotari absolut necesare enumaram sacii de nisip, lopata, dar mai ales lanturile, precum si lichid de parbriz suficient. Pentru dotari corespunzatoare, va asteptam la Truck Shop Miltech de asemenea, in magazinele noastre fizice sau in mediul online de unde puteti achizitiona simplu si rapid.

Drumuri bune!

Scrieti un comentariu

* Nume:
* E-mail: (nu se va publica pe site)
   Website: (Site url withhttp://)
* Comentariu:
Tastati codul captcha