Oferte speciale

Produse noi

  • Buson rezervor
    Buson rezervor

    Buson  rezervor pentru Man si Mercees din metal cu capac, diametru...

    35,00 lei
  • Lampa pozitie
    Lampa pozitie

    Lampa pozitie  cu led fata-spate, partea dreapta, functioneaza la...

    54,00 lei
  • Lampa pozitie
    Lampa pozitie

    Lampa pozitie  cu led fata-spate, partea dreapta, functioneaza la...

    48,00 lei

Urmăriţi-ne pe Facebook

Mercedes Benz prezinta camionul viitorului

Mercedes Benz prezinta camionul viitorului

In cadrul evenimentului binecunoscut FutureLab la Branchen Informations Center (BIC) din Wörth am Rhein a fost prezentat un inside despre cum ar putea sa arate camionul viitorului. Eficienta este cuvant de ordine aici. Tehnologii si sisteme interesante fac parte din definitia acestui tip de camion.

Mercedes-Benz Trucks a detaliat ca in viitor va exista interes major pentru progresul tehnic. Producatorul germna a mentionat despre 4 directii de viitor, ce tine de conectivitate, automatizare, servicii digitale si electrice.

Combustibil pe baza de hidrogen si gaz natural

Mercedes Benz este cunoscut pentru solutiile de alternative pentru dezvoltarea propulsiilor, asadar, pe viitor se pare ca se va axa pe dezvoltarea celei cu celule de combustibil pe hidrogen si cu gaz natural. Motorul cu gaz natural este unul dintre cele mai comercializate concepte. Au si de ce, intrucat arde combustibilul mai curat, deci tratarea gazelor de esapament este mai putin complexa. Costuri reduse, greutate, de asemenea, astfel ca acest gen de motor are motive sa fie apreciat.

Putini stiu ca motorul cu gaz natural genereaza 10% mai putin CO2 fata de motorul diesel. In plus, se pare ca pentru drumuri lungi acest carburant este mai avantajos.

Propulsie electrica

Pentru operatiunile urbane, Mercedes Benz se va concentra pe modele electrice. Poate ca nu este o surpriza, de vreme ce anul acesta se va testa si primul camion electric, de 18 t si 25 t. Un principal avantaj aici este autonomia, dar hidrogenul poate fi totusi mai convenabil. Specialistii spun ca acesta permite mobilitate fara emisii, autonomie crescuta si exista si rapiditate totodata. Ce poate fi un dezavantaj este reteaua de alimentare, prea putin dezvoltata.

Eficienta si orientare spre clienti

Germanii se axeaza pe eficienta camioanelor, indiferent de ce motor cu ardere interna vor avea acestea. Ca solutii, au fost prezentate mai multe idei – imbunatatirea aerodinamicii prin a renunta la oglinzi laterale spre exemplu, soft inteligent de control, printre altele. PPC-ul ar putea devni activ in centrul orasului, pentru  nevoia de harti detaliate. Camionul viitorului va putea citi si semnele de circulatie, pentru ca informatiile de acest gen sa fie integrate in strategia de schimbare a vitezelor.

Camioanele din viitor vor sta sub semnul digitalizarii. Spre exemplu se vor putea afisa informatii zilnice, despre starea camionului din punct de vedere tehnic, despre componente mecanice, grad de uzura etc. In medie, vor exista 400 de senzori in acest sens.

Condusul automat este luat in calcul, tinand cont de avantaje. Este vorba de eficienta si siguranta, de volum de munca care il avantajeaza pe sofer, ce poate astfel sa nu mai resimta acelasi nivel de stres privind multiplele ore de condus. Concret, se intentioneaza ca vehiculul sa fie condus automat, dar partial, prin sisteme elctronice ce il controleaza. In industria camioanelor s-a ajuns la o clasificare despre nivelul de condus automat:

  1.        Condus asistat

Implica control asupra vitezei, adaptata si fata de distanta de ceilalti participant la trafic.

  1.        Condus semi-automat

In acest caz se pot prelua si blocajele de trafic, camionul se va deplasa numai inainte si mentine cursul pe banda sa.

  1.        Condus autonom cu grad ridicat

Sistemul preia sarcina de condus, ramanand ca soferul sa fie atent pentru a interveni in caz de urgenta.

  1.        Condus automat 100%

  1.        Fara sofer

Un alt aspect de importanta majora ramane si siguranta, in acest sens cei de la Mercedes Benz aratandu-se preocupati ca la camioanele viitoare sa implementeze sisteme inteligente ce pot spori gradul de siguranta al soferilor. Astfel de sisteme exista la camioane produse incepand cu 2016, cum ar fi averitzarea de franare cand se detecteaza prezenta trecatorilor.

Pana la astfel de camioane pe sosele, sustinem buna intretinere a camioanelor de orice fel ar fi acestea. Gama noastra de piese si accesorii este disponibila publicului larg.

Scrieti un comentariu

* Nume:
* E-mail: (nu se va publica pe site)
   Website: (Site url withhttp://)
* Comentariu:
Tastati codul captcha