Oferte speciale

Produse noi

Urmăriţi-ne pe Facebook

Cum reduci costurile de combustibil - stil de condus si sfaturi de revigorare pentru soferi

Cum reduci costurile de combustibil - stil de condus si sfaturi de revigorare pentru soferi

Un sofer de camion trebuie sa circule in siguranta si sa respecte regulile de trafic. Poarta insa si responsabilitatea consumului rentabil. Orice manager de flota trebuie sa stie tehnici pe care sa le predea celor care conduc camioanele din dotarea firmei. Reducerea costurilor operationale reprezinta desigur un interes. Un procent considerabil aici are legatura si cu nivelul de combustibil folosit.

Amintim ca a conduce economic nu inseamna deplasari scurte. Se refera de fapt la deplasarea cu o treapta de viteza mai mare, cea mai mare posibila, tehnic vorbind, cu viteza adaptata. Scopul este de a reduce si combustibilul folosit, dar si reducerea riscului de accidente. Despre cat de mult combustibil este folosit exista interes si pentru ca acesta polueaza, afecteaza profitul si astfel se impune nevoia de gestionare a acestuia in cel mai bun mod cu putinta.

Producatorii de camioane se lauda cu tot felul de sisteme pe care s-au straduit sa le implementeze, pentru a ajuta pe soferi sa obtina un consum rentabil - ce folos daca soferii nu stiu despre ele sau nu le folosesc corespunzator. In general, cunoasterea acestora presupune deopotriva si schimbarea stilului de condus, a comportamentului in trafic, de  unde si nivelul de scepticism a celor care se simt bine numai pe baza a ceea ce cunosc, ca si pana acum.

Recomandarea specialistilor este de a urma tehnologia moderna, de a profita de acest context si drept urmare de adaptare la aceste schimbari care sunt, pana la urma, benefice. Invatand constant, reusim sa tinem pasul cu astfel de noi masuri impuse.

Importanta adoptarii acestor masuri

Concret, specialistii spun ca diferenta de consum poate fi de minim 0,5% si pana la 20% pe factura de combustibil. Asadar, se dovedeste a fi utila instruirea soferilor. Orice firma ar trebui sa mizeze pe training, oferit tuturor soferilor, indiferent de gradul lor de experienta in conducerea camioanelor. Este vorba de actualizari, nu de a pune in umbra cunostintele acestora.

Spre surprinderea multora, este vorba si de masuri aparent simple, de preventie si un comportament ce nu tine numai de modul de condus.

Iata si ce se poate face:

A se verifica ce presiune exista in anvelope.

Orice sofer stie asta - indiferent ce tip de masina conduce, inainte de a pleca la drum ar trebui sa verifice presiunea. Acest lucru permite reducerea consumului, uzura anvelopelor si ofera in cele din urma o eficienta mai mare la rulare, dar si la franare.

A se utiliza, in functie de situatiile date, de conditii, toate treptele de viteza.

A se optimiza utilizarea franei de serviciu.

La camion exista un sistem auxiliar de reducere a vitezei, retarder, intarder, asadar se recomanda folosirea acolo unde este posibil si necesar.

Cruise Control/Tempomat

Sistemul de control al vitezei de croaziera poate fi folosit si pentru a accelera.

A nu se forta partea mecanica a camionului, conducand eficient si in siguranta.

Operarea si setarea comenzilor adaptative si inteligente de la sistemul de control al vitezei este un lucru important de invatat.

A se conduce preventiv, anticipand traficul.

Soferul trebuie sa fie informat despre starea drumului, in permamenta. Astfel se vor evita incetinirile sau acele opriri fara rost. De obicei soferii de camion nu pleaca la drum fara statii bine puse la punct.

Se recomanda gestionarea ralantiului

Daca nu este nevoie de motor, acesta va fi oprit.

Studierea pentru a invata cat mai bine cuplul motor.

Pentru responsabilii de parcul auto

Costurile de operare nu sunt lasate doar in seama celor care conduc camioanele. Intretinerea lor depinde si de deciziile de management. Asadar, la nivel de reaponsabili ai parcurilor auto iata si alte sfaturi care sa ajute:

Intervale optime de intretinere a camioanelor - tot ceea ce se amana va costa in cele din urma mai mult. O lucrare de mentenanta este mai ieftina decat depanarile. In plus, acolo unde un camion este deja stricat si necesita reparatii vor fi si timpi morti pentru sofer.

Elemente aerodinamice ajustate corect - spoilerul de pe cabina spre exemplu.

Program de management al anvelopelor - poate ca suna a ceva inutil la prima vedere, dar de fapt acest plan ajuta la prejungirea vietii anvelopelor si deci la rationament de investitie. Spre exemplu, geometria rotilor se realizeaza la tot ansamblul si nu doar la capul tractor.

Monitorizati soferii, corectati-i, dar oferiti recompense - sistemele de monitorizare pentru comportamentul soferilor si performanta camionului sunt si un bun sistem de a corecta - acolo unde este cazul - modul in care soferii isi fac treaba. Este de preferat un feedback corectiv, nu unul negativ. In completare, puteti oricand sa oferiti si recompense, ca maniera de a influenta pe soferii sa adopte tehnicile despre care aud la training.

O alta metoda eficienta este cea legata de cursurile de pregatire oferite soferilor. O investitie de acest gen are influente si pe termen lung. Producatorii de camioane sustin astfel de cursuri, ceea ce este mai mult decat practic, de a invata direct de la cei care au gandit si implementat sistemele.

Aviz soferilor

Uneori, cunostintele actualizate nu sunt puse in practica, daca starea soferului nu este una corespunzatoare. Reamintim de nevoia ca acestia sa fie mereu energici si odihniti.

  •        Alimentarea corecta previne somnolenta la volan

Este important sa se respecte planul alimentar de 3 mese si 2 gustari. Diversificarea, hidratarea ajuta si ele la un randament al organismului, ce nu va insemna o stare de somnolenta dupa masa, ca semn de digestie ingreunata.

  •        Planificarea pauzelor

Nu fortati nota, pentru ca ce credeti ca inseamna timp salvat aduce cu sine un risc major de accident.

  •        A se evita alcoolul, chiar si din produse diverse - ciocolata cu un continut de alcool sau altele de acest gen

Este o regula de baza, aceea de a nu consuma alcool. In plus, unele produse cu un continut mic de alcool pot avea totusi o influenta asupra starii de alerta. Sunteti la volan, nu este de glumit.

  •        Atentie la medicatie

Exista numeroase medicamente, daca nu toate, care au efecte adverse. Unele au chiar aceasta specificatie ce tine de influentarea starii si capacitatii de sofat. Atentie la ce anume consumati.

Scrieti un comentariu

* Nume:
* E-mail: (nu se va publica pe site)
   Website: (Site url withhttp://)
* Comentariu:
Tastati codul captcha