Produse noi

Urmăriţi-ne pe Facebook

Pregatirea camioanelor pentru perioada de iarna

Pregatirea camioanelor pentru perioada de iarna

Incepe sezonul rece si primele masuri necesare se refera la dotarea cu acele cauciucuri de iarna pe care de altfel si legea le impune. Insa adevarul este ca pregatirea pentru cursele de iarna vizeaza atat soferii, camioanele, cat si dispecerii.

Nu doar din responsabilitatea unui transport, ci si din necesitatea de a respecta cadrul legal masurile ce se impun sunt de urmat. A se intelege ca din momentul in care temperaturile incep sa scada sub 7 grade deja rotile pierd aderenta, anvelopele de vara devin rigide. Cu exceptia celor all season se impune schimbarea lor.

Conducatorii de camioane stiu de asemenea ca ziua fiind mai scurta se impun ore indelungi de condus pe intuneric. Daca mai punem la socoteala si faptul ca intervine ceata, zapada, poleiul, contextul in care se desfasoara cursele pare sa fie unul mai delicat, poate chiar mai periculos sa spunem. Iarna incepe sa fie un cosmar, de aceea pregatirea in prealabil este o necesitate.

Verificari

Un camion nu va pleca la drum lung fara sa i se realizeze cateva verificari importante. Aici sunt incluse:

á  bateria, starea acesteia si a nivelului de incarcare;

á  iluminatul si semnalizarea;

á  stergatoarele;

á  lichidul de parbriz, verificand care este punctul de inghet;

á  franele;

á  lichidul de racire, antigelul;

á  sistemul ABS;

á  sistemul de dezaburire, climatizare.

Dotari

La fel ca si in alte cazuri, cand vine vorba de un camion se impune nevoia de a detine anumite dotari.

á  Racleta, perie si ce este necesar in general pentru a curata geamurile si a dezgheta incuietorile;

á  Cabluri electrice;

á  Lanturi;

á  Lopata si nisip;

á  Solutii speciale, aditivi pentru motorina;

á  Aditivi pentru sistemul de franare.

Aparte de acestea dotarea de maxim interes este legata de pneuri. Acestea ocupa un loc special si trebuie sa respecte anumite standarde pentru siguranta fiecarei deplasari. Acestea sunt inscriptionate cu M+S, iar pentru tarile nordice ar fi bine sa dispuna si de steluta ca simbol pentru iarna. Adancimea striatiilor acestora trebuie sa fie mai mare decat cele destinate uzului pe timp de vara, un minim necesar fiind de 1,6 mm, desi sunt tari unde se impune mai mult, chiar de 4-5 mm.

Ce spune legea valabila pe teritoriul tarii: pentru autovehicule de marfa cu MTMA ce au mai mult de 3, 5 tone si cele de transport persoane dar cu mai mult de 9 locuri trebuie sa se doteze cu anvelope de iarna pe rotile axei de tractiune sau sa dispuna de lanturi ori alte echipamente antiderapante ce au certificare pentru drumurile publice unde exista zapada, polei sau alte conditii meteorologice nefavorabile.

De asemenea, se impune obligativitatea de echipare cu anvelope de iarna, acestea necesitand sa aiba inscriptia de M+S, MS, M.S. sau M&S.

In caz contrar, sanctiunile atrag de la sine amenzi, intre 9 si 20 de puncte, plus retinerea certificatului de inmatriculare.

Cum sporesti confortul si cum te pregatesti tu, ca sofer de camion, sa infrunti perioada grea de iarna

Orice sofer de camion are nevoie de instruire specifica pentru a face traseele impuse pe timp de iarna. Pare ceva mai greu pentru cei neinitiati. Este necesar ca stilul de condus sa fie adaptat conditiilor meteo de asemenea, aparte de dotarile ce exista. Aici putem aminti spre exemplu ca retarderul este contraindicat in zonele cu suprafata alunecoasa.

Totodata, un sofer de camion trebuie sa se pregateasca temeinic privind cabina, intrucat aici isi petrece mare parte din timp si are nevoie de confort termic si nu numai. Se intampla sa existe ore intregi de stationat fortat, din cauza conditiilor meteo sau a unor evenimente rutiere, iar aceste aspecte nu trebuie sa ia prin surprindere un sofer.

Dotarea cabinelor se poate realiza in cel mai complex mod, avand in vedere cate optiuni sunt disponibile pe piata la ora actuala. De la paturi la aparate de gatit, frigidere si aparatura de climatizare, se pot achizitiona diverse lucruri utile. Minitelevizoarele sunt si ele parte din aceasta lista, ori activitati de acest gen fac ca timpul de asteptare sa fie mai usor de suportat.

Aviz dispecerilor

Chair daca acestia nu sunt pe teren, la volanul unui camion, trebuie sa fie si ei pregatiti de sezonul rece si eventuale probleme ce apar. Acestia poarta si ei responsabilitatea de a fi la curent cu toate datele meteo, facand asadar si o planificare a comenzilor in consecinta – durata unui transport creste, intrucat viteza de rulare scade. In caz de nevoie, trebuie sa identifice rute alternative, in cazul in care traseul prestabilit pentru anumite curse a ajuns sa fie blocat sau impracticabil pentru o anumita perioada.

Termenele de incarcare-descarcare pot varia mai mult ca oricand insa flexibilitatea este de preferat. Pana la urma ce conteaza mai mult este legat de partea umana decat anumite termene ce trebuie respectate. Astfel, managerii si dispecerii trebuie sa tina cont la randul lor de ceea ce inseamna un transport pe timp de iarna.

Alte sfaturi

Cum niciodata nu poti spune ca esti prea pregatit si tot timpul mai afli cate ceva nou iata si alte recomandari pentru soferii de camion:

á  Nu folositi frana de picior, ci mai degraba alternativele. Atunci cand trebuie sa puneti frana aceasta trebuie sa fie facuta usor, fara a ridica piciorul cand se simte in pedala activarea ABS-ului. La accelerarile in forta este valabil acelasi lucru, intrucat rotile vor merge in gol, neavand aderenta.

á  Viteza creste rezistenta aerodinamica, adica motorul devine suprasolicitat. Prin urmare si consumul este mai mare. Recomandarea este de a mentine pe cat posibil o viteza constanta, un sistem automat de mentinere a vitezei exista si se poate opta pentru el, evitand astfel accelerarea rapida.

á  Incarcarea camionului este iarasi o poveste cu talc. Marfa trebuie distribuita astfel incat sa nu existe un consum de combustibil mai mare si mai ales sa nu impuna o manevrare mai grea a camionului in timpul condusului.

Acestea fiind spuse, iarna ce se pare ca este preconizata a veni mai repede decat se credea si mai friguroasa ca in alti ani poate sa vina, in conditiile in care soferul este pregatit, iar camionul in egala masura.

Scrieti un comentariu

* Nume:
* E-mail: (nu se va publica pe site)
   Website: (Site url withhttp://)
* Comentariu:
Tastati codul captcha